Heel sterke opening van het nieuwe seizoen, geweldig!
Toch maar weer bewezen dat dit het sterkste antwoord op een concept als De Mol is. Het zit uitstekend in elkaar.
Mijn vermoeden tijdens het ‘duel’ was dat die andere speler de slechtste was en niet de beste van de andere bus door het grote verschil, maar tegelijkertijd vond ik het ook maar raar dat we van die andere bus nog niets gezien hadden. Het zou vreemd zijn geweest als we kennis zouden maken met een kandidatengroep en na een halfuur ineens zouden moeten overschakelen naar een totaal andere groep? En dan inderdaad nog een hele extra crew etc, dus dat daar iets niet klopte had ik wel door, maar helemaal duidelijk wat het precies was had ik niet door.
Ik taste daardoor ook een beetje in het duister, misschien dan toch de Spaanse Pyreneeën? Of gewoon Albanië? Toen het kanaal van Korinthe in beeld kwam en ik het herkende uit De Mol 2020 vielen de puzzelstukjes in elkaar en zaten ze inderdaad in Griekenland, maar dacht ik dus ook nog steeds dat ze begonnen waren in Albanië.
Ook fijn dat er nieuwe concepten zoals de Gouden X en de handlanger zijn! Dat laatste gaat denk ik nog hilarisch worden op momenten
Ik vind trouwens de nieuwe vorm van de eliminatie ook origineel bedacht!
Dat maakt het toch wel wat spannender dan vorig seizoen waarbij de rangschikking werd overlopen. Dit maakt het anderzijds ook wel moeilijker, want nu weet je niet hoe goed of slecht je het eigenlijk had gedaan.