Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 494 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Aflevering 6
« Gepost op: 14-06-2024, 19:30:39 »
Bespreek hier alles over aflevering 6!  ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Aflevering 6
« Reactie #1 Gepost op: 14-06-2024, 22:25:03 »
Heel erg genoten! ::bravo:: Leuke opdrachten en ik vind Roy ook een meerwaarde in de groep

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #2 Gepost op: 14-06-2024, 22:36:46 »
Dit was een hele toffe aflevering!!

Offline PieterBasje

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: Aflevering 6
« Reactie #3 Gepost op: 14-06-2024, 22:37:20 »
Ik heb me weer vermaakt! Veel herkenbare elementen maar toch leuk dat ze een andere eindlocatie kozen dan onze zuiderburen.
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Online Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #4 Gepost op: 14-06-2024, 23:31:30 »
Gelukkig weer wat anders dan in België, prima aflevering! ::ok::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #5 Gepost op: 14-06-2024, 23:52:24 »
Hele toffe aflevering. Leuk om nu wat meer van de onderlinge relaties te zien, slim dat Roy en Julia elkaar opzoeken.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 6
« Reactie #6 Gepost op: 15-06-2024, 00:17:45 »
Ik wist vorige week al waar ze vandaag gingen eindigen en hoe ze er naar zouden gaan hinten .
Wel leuke opdrachten , maar verder dus geen verrassingen. En eerlijk gezegd ook niet een super geslaagde aflevering voor mij.

En waar ik me echt veel stoorde aan het teveel laten zien van nasrdins verblijf, denk ik nu dat dit een bewuste keuze is van de makers en dat zij dus hun kijkers te laag inschatten .


Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 6
« Reactie #7 Gepost op: 15-06-2024, 02:09:26 »
Je zit duidelijk niet in de doelgroep Tarbozan, als je spoilers leest en zo intensief zoekt ga je natuurlijk ook een stuk minder verrast worden ;)

Leuke aflevering hoor, veel beter dan vorige week ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 6
« Reactie #8 Gepost op: 15-06-2024, 06:10:21 »


Ik merk bij dit soort programmas , maar ook bij quizjes met vragen over bezienswaardigheden, steden of een soort schattenzoektocht door europa , dat  hier inderdaad een kant van mij wordt getriggerd waarin ik me in mijn kracht voel en wil leren wat ik niet weet en wil onderzoeken of ik nig weet wat ik wist   :D

En intensief zoeken ik had gehoopt dat dat was wat de makers wilden dat er mensen intensief zouden zoeken . Dat het programma wat zou leven, maar het blijft allemaal wat braaf . Niks mis mee, alleen wat zonde want het format biedt echt wel ruimte voor meer en ook europe biedt meer ruimte voor nog wel een serie, maar dat die er ooit komt, ik durf het te betwijfelen .

Ik zou bv het oude programma op jacht naar de schat zeker wel eens gemoderniseerd terug willen zien komen , ipv de 84 e big brother kloon




Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #9 Gepost op: 15-06-2024, 10:35:45 »
De sterrenkaart was een te grote hint qua locaties. Als die hint er niet was geweest was er veel meer te puzzelen.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 6
« Reactie #10 Gepost op: 15-06-2024, 17:33:52 »
Was weer een fijnere aflevering dan vorige ::bravo::, vanaf volgende week gaan ze volgens mij weer echt van het gebaande pad af dus daar kijk ik naar uit!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline keek

  • Forumlid
  • Trust Nobuddy!
Re: Aflevering 6
« Reactie #11 Gepost op: 15-06-2024, 19:43:51 »
De sterrenkaart was een te grote hint qua locaties. Als die hint er niet was geweest was er veel meer te puzzelen.

Mee eens. Totaal overbodig dat ze die er in hebben gestopt. Liever houden bij de hints naar de afleveringsbestemming en een paar subtiele hints naar de eindbestemming. Deze moeten dan zo multi-interpretabel zijn dat je er flink over kan discussiëren (bijv. hoer op het forum) a la wie is de mol.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #12 Gepost op: 16-06-2024, 10:06:04 »
Ik heb genoten!  :D
I will follow my inner gold

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 6
« Reactie #13 Gepost op: 16-06-2024, 23:51:45 »
Ja, zelfs als de bestemming al bekend is, is de reis er naar toe als nog leuk. Dit is eigenlijk al wat meer richting wat ik verwacht van dit format. Er mist wel nog een soort 'secret sauce', maar wat deze is... Ik heb geen idee.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 6
« Reactie #14 Gepost op: 18-06-2024, 10:59:51 »
Tot nu toe heb ik het vooral als de eindbestemming al bekend is én alle opdrachten ook vrijwel hetzelfde zijn dat het wat tegenvalt. De cast is wel echt leuk in wat mij betreft ook wel echt leuker dan de Vlaamse variant. Dus daar hebben ze iets goed gedaan ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #15 Gepost op: 18-06-2024, 13:30:07 »
Met de rest eens. Ik vind het een heel leuk concept tot nu toe, alleen mist het af en toe nog wat "glitter". Vind het ook moeilijk aan te duiden waar dat precies in zit. Ik vind de opdrachten leuk, maar mogen soms net wat beter. De locaties zijn tot nu toe ook best voorspelbaar (vooral hoofdsteden of bekende steden). De hints of misleidingen zijn af en toe wat chaotisch. De ene aflevering blijkt veel hints naar een specifieke locatie juist een misleiding te zijn en de volgende aflevering blijkt dit toch wel naar de juiste locatie te wijzen. Hierdoor voelt voor mij het programma soms nog wat onduidelijk waardoor ik soms de neiging heb om af te haken. Dit vind ik wel jammer want denk dat er wel veel potentie in het concept zit, maar de uitvoering is op dit moment nog net niet voor mij.