Ik doe het even op zijn "Mol-Streamingseditie"-iaans. En combineer de finale met de reünie:
Wat maken deze twee afleveringen toch best veel goed aan een wat matig middenstuk van dit seizoen. Deze twee afleveringen horen inderdaad als een soort tweeluik bij elkaar. Ik bedenk me ook dat ze dit op zijn mols hadden kunnen doen(
Wie wordt de winnaar...? Dat ziet u volgende week), al zou dat echt niet leuk zijn geweest.
De finale leek een gelopen race te worden, maar naarmate de laatste challenge doorliep, ging het toch wel gelijk op. Uiteindelijk heel blij met winnaar, maar Roy had ik het ook gegund gezien het feit dat hij echt "het spel" het beste had gespeeld. (Al blijft Aflevering 4 voor mij een heikel punt.) De hele laatste opdracht klopte ook gewoon en was ontzettend filmisch en mooi in beeld gebracht. De waarzegster was een beetje mwah, en gaf voor de meeste denk ik de eindlocatie wel weg. Al was het voor het raden natuurlijk na aflevering 2 wel klaar, mede door Moliaans fanatisme aan deze kant.
Die vergelijking van
"Dat ziet u volgende week" maak ik natuurlijk niet voor niets. Dit is echt de klassieke
"Wie is de Mol?"-Reünie vibe, waar de fans al jaren naar snakken. Iedereen wordt uigehoord, (vrijwel) alle onbeantwoorde vragen worden beantwoord en een overzicht per exit. (maar waar die van aflevering 5 dan is gebleven...?) De hint van de kandidaten is natuurlijk leuk, maar onmogelijk om op dat moment eruit te vissen. Al had je met het idee,
"Heb ik je aandacht?" en dus de atypische manier waarop de uitnodiging kwam, dat je misschien wel iets moest met de informatie die daarin/daaromheen stond.
Echt hopen dat er een tweede seizoen komt, want er valt nog zoveel meer uit dit programma te halen.