Auteur Topic: [bx] Spoiler topic  (gelezen 2453 keer)

Offline PieterBasje

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: [bx] Spoiler topic
« Reactie #20 Gepost op: 1-06-2024, 23:12:49 »
Sterrenkaart is weggevallen  :-X
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [bx] Spoiler topic
« Reactie #21 Gepost op: 1-06-2024, 23:32:38 »
Ja dat doen discordfoto's nogal gauw...

met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [bx] Spoiler topic
« Reactie #22 Gepost op: 2-06-2024, 15:53:01 »
Venetie, dubrovnik skhoder, tirana, eindbestemming , zoiets

Re: [bx] Spoiler topic
« Reactie #23 Gepost op: 3-06-2024, 19:21:09 »
Exit vorige week was dus inderdaad het sierraad dat je vleugels geeft,   Redbull ring


Voor deze week ( week 4) was het duidelijk dat we naar slovenie zouden reizen en se aankondigingen van de spellen deden heel erg vermoeden dat de opdrachten gekopieerd waren van de vlaamse serie.   Die had toen bled als exit.

Maar bled zou voof de bestemmingslijn teveel westelijk liggen , dus was ljubljana meer te verwachten . En inderdaad.

Volgende week (5) gaan we in westelijke en iets zuidelijke richting en met de maskers die we zien in de vooruitblik en met name de vlaamse serie in gedachte , lijkt venetie de volgende exit te worden .

Eindbestemming : nasrdin kan het zien vanuit zijn verblijf in sorrento. Wordt het napels of capri.    Ik denk napels
Je kan capri idd niet echt vanaf sorrento zien (gaat de bocht om), dus zal eerder napels zijn dan.
Op een gegeven moment lijkt Castel dell'Ovo in de achtergrond te zijn, maar lijkt allemaal op elkaar  ::rofl::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [bx] Spoiler topic
« Reactie #24 Gepost op: 3-06-2024, 19:57:38 »
Als je hoog genoeg een de kust daar zit , kun je wel capri zien liggen .
Mijn punt met napels is beetje dat het vrij ver is om te zeggen ik heb goed zicht op . Het is hemelsbreed iets van 30 km verwijderd. 


Maar ik kan makkelijker hints naar napels bedenken dan naar capri, vandaar dat ik het voor nu nog steeds houd bij napels als eindpunt

Offline Simius

  • Forumlid
Re: [bx] Spoiler topic
« Reactie #25 Gepost op: 4-06-2024, 20:52:06 »
Capri kan je niet zien van zijn locatie, daar zit hij echt te laag voor. Napels kan je wel zien, maar ik zou het niet direct mooi uitzicht op Napels noemen. De Vesuvius is wel duidelijk zichtbaar.

Offline keek

  • Forumlid
  • Trust Nobuddy!
Re: [bx] Spoiler topic
« Reactie #26 Gepost op: 9-06-2024, 10:51:43 »
We zagen Nasrdin vorige week pizza eten; dat lijkt me een duidelijke hint naar Napels. Al had hij er ook een salade Caprese bij, wat dan weer op Capri zou duiden. Omdat Napels veel bekender is, lijkt me dat de meest logische keuze.

Als tussenstops, op basis van de  sterrenkaart zouden ze dan moeten reizen via Dubrovnik, Podgorica en Tirana. Deze steden zijn mij en de meeste Nederlanders niet bekend, dus ze zullen wel sterke hints moeten geven.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [bx] Spoiler topic
« Reactie #27 Gepost op: 9-06-2024, 12:08:38 »
Dubrovnik dan gaan ze de game of thrones hints aan halen denk ik

Ik denk dat de stop tussen dubrovnik en tirana, skhoder gaat zijn al wordt het echt lastig om daarheen te hinten en zou je weer hints krijgen naar land net asl met plzen en praag . Mogelijk zouden ze met venetiaanse maskers kunnen misleiden naar venetie.

Vanuit tirana gaan ze vervolgens oversteken terug naar italie, maar volgens se lijn geen stop meer voor eindpunt

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [bx] Spoiler topic
« Reactie #28 Gepost op: 9-06-2024, 17:16:20 »
Zou het niet Podgorica - Shkodër - Tirana - eindbestemming worden? De afstand tussen de twee volgende stippen is wel heel erg klein?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [bx] Spoiler topic
« Reactie #29 Gepost op: 9-06-2024, 18:32:49 »
Ik heb juist in mijn hoofd dat de afstand nu vrij groot was en dan ook nog een oke afstand en dan heel klein en dan de oversteek.

Dus nu heel zuid oostelijk van waar ze zaten en dan een stukje zuidelijker en dan een heel klein stuk zuidelijker

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [bx] Spoiler topic
« Reactie #30 Gepost op: 9-06-2024, 23:28:07 »
Zou het niet Podgorica - Shkodër - Tirana - eindbestemming worden? De afstand tussen de twee volgende stippen is wel heel erg klein?

Ik vind de lijn Podgorica - Skhodër, best afwijken van de lijn die op de "sterrenkaart" staat Podgorica - Tirana daarentegen...


Het zou mogelijk Trebinje kunnen zijn, maar een plek in Bosnië in the middle of nowhere?

Dit is de enige missing link nog, want volgens mij is het -X-Podgorica-Tirana-Napels
« Laatst bewerkt op: 9-06-2024, 23:37:23 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [bx] Spoiler topic
« Reactie #31 Gepost op: 10-06-2024, 12:01:52 »
Heeft iemand nog een beeld van de lijn want ik kan hem niet meer vinden

Offline keek

  • Forumlid
  • Trust Nobuddy!
Re: [bx] Spoiler topic
« Reactie #32 Gepost op: 10-06-2024, 13:01:07 »

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [bx] Spoiler topic
« Reactie #33 Gepost op: 10-06-2024, 18:18:36 »
Heeft iemand nog een beeld van de lijn want ik kan hem niet meer vinden



Hopelijk houdt deze het nu wat langer vol...
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Simius

  • Forumlid
Re: [bx] Spoiler topic
« Reactie #34 Gepost op: 10-06-2024, 19:01:58 »
De beelden van volgende week met de opdracht bij een klooster zijn een paar km van het vliegveld van Dubrovnik. Tot nu toe zijn de opdrachten dacht ik iedere keer in het land van de volgende bestemming. Ik gok op Dubrovnik, maar met het kaartje komt ik niet echt duidelijk op een bestemming uit.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [bx] Spoiler topic
« Reactie #35 Gepost op: 10-06-2024, 19:08:09 »
Ik had de lijn al eerder ooit doorgetrokken , zeker voor dit deel omdat de vlaamse serie hier niet kwam.

Als je een lijn zuidoostelijk trekt vanuit venetie naar dubrovnik, ligt inderdaad skhoder in dat verlengde en ook qua afstand zou het kunnen .  Skhoder zal dan zeker worden misleid door gebruik te maken van maskers , zodat de kandidaten denken dat ze mogelijk terug zijn in venetie.

Van skhoder naar tirana , klopt de lijn ook vrij goed en dan van daar de oversteek naar bari om richting eindpunt te gaan . Ik vermoed dat ze in napels gaan eindigen

Thamks voor de lijn

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [bx] Spoiler topic
« Reactie #36 Gepost op: 14-06-2024, 23:49:31 »
Uitgesteld afl 6 aan het kijken. Zegt nasrdin ineens het wordt steeds heter inder mijn voeten en heeft hij het over een uitbarsting . Beide verwijzingingen naar de vesuvius ?

Verdef ook een hele grote n in beeld , voor napels

Offline Simius

  • Forumlid
Re: [bx] Spoiler topic
« Reactie #37 Gepost op: 15-06-2024, 09:49:18 »
Dat van die uitbarsting was me ook opgevallen. De Vesuvius lijkt me ook nog steeds meer voor de hand liggen dan Napels vanwege het mooie uitzicht op de bestemming.
Volgens mij was er in een van de vorige afleveringen ook al een moment dat de camera richting dat uitzicht op de Vesuvius draaide.

Offline keek

  • Forumlid
  • Trust Nobuddy!
Re: [bx] Spoiler topic
« Reactie #38 Gepost op: 15-06-2024, 19:54:06 »
Ik zag nu ineens nog een tweede sterrenkaart bij Nasrdin. Heeft iemand daar een screenshot van? En ik zag ook een sterrenkaart bij de kandidaten in de control room.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [bx] Spoiler topic
« Reactie #39 Gepost op: 16-06-2024, 23:59:09 »


Mijn vermoeden is dat de kandidaten deze kaart nu ook vaker te zien gaan krijgen, ofwel dit een afleidingsmanouvre vanuit de productie was.
« Laatst bewerkt op: 17-06-2024, 00:07:36 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?