Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 2213 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Aflevering 4
« Gepost op: 31-05-2024, 19:33:04 »
Bespreek hier de vierde aflevering!  ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 4
« Reactie #1 Gepost op: 31-05-2024, 20:16:33 »
Lekker begin ::rofl::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #2 Gepost op: 31-05-2024, 20:16:42 »
Leuke eerste opdracht  ;D
I will follow my inner gold

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #3 Gepost op: 31-05-2024, 20:17:50 »
Waar ze nu zijn, ben ik zelf een paar weken geleden nog geweest, super leuk!
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 4
« Reactie #4 Gepost op: 31-05-2024, 21:29:41 »
Heel jammer dit. Onmogelijk voor de groep om Roy tegen te houden.

Edit: Milde straf voor Dirk. 100 km verder als je de exacte locatie weet red je het wel mee.
« Laatst bewerkt op: 31-05-2024, 21:31:31 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #5 Gepost op: 31-05-2024, 21:45:04 »
Konden jullie je X zetten?
Ik kreeg een application error: "a client-side exception has occured"
Zo jammer want ik zat goed...

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Aflevering 4
« Reactie #6 Gepost op: 31-05-2024, 21:45:38 »
Heel jammer dit. Onmogelijk voor de groep om Roy tegen te houden.
Ik vind het sowieso raar dat een kandidaat ergens halverwege het spel zomaar kan instappen, terwijl Roy dus ook gewoon op de terminal in de Eemshaven was.

Edit: Milde straf voor Dirk. 100 km verder als je de exacte locatie weet red je het wel mee.
Blijkbaar dus toch niet.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 4
« Reactie #7 Gepost op: 31-05-2024, 21:47:36 »
Blijkbaar dus toch niet.
Nee viel me mee dat iedereen toch voor Slovenië ging uiteindelijk! Andy zal dan wel nog lager dan Dirk zijn geëindigd? Ik was nog even bang dat Adela hem in Slowakije ging zetten ;D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #8 Gepost op: 31-05-2024, 21:51:54 »
Leuke aflevering! Ja, het was duidelijk dat Roy sowieso in die bus zou uitkomen, maar dat snap ik wel vanuit de programmamakers. Ik denk dat hij een leuke vent is.

Iedereen zit dicht bij de bestemming als Dirk afvalt met 100 km afstand, dus zo groot is het voordeel van Roy nu niet meer.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Aflevering 4
« Reactie #9 Gepost op: 31-05-2024, 22:01:42 »
Konden jullie je X zetten?
Ik kreeg een application error: "a client-side exception has occured"
Zo jammer want ik zat goed...
Ik heb alle vragen kunnen beantwoorden, maar inderdaad toen we de X moesten plaatsen, kreeg ik dezelfde melding ::niet-ok::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 4
« Reactie #10 Gepost op: 31-05-2024, 22:06:27 »
Ik denk dat hij een leuke vent is.
Dat zeker!

Over de Vlaamse versie:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #11 Gepost op: 31-05-2024, 22:19:18 »
Vond het wel een vermakelijke aflevering. Toch voelt het ergens allemaal een beetje als 'nét niet af' ofzo, als ik het vergelijk met de Vlaamse versie. Dan bedoel ik vooral het verschil tussen hints en misleidingen. Hoe kon je vandaag bijvoorbeeld weten dat "Prelude / The Sound Of Music" dat naar Oostenrijk wees een misleiding was en geen hint. Ik heb in ieder geval geen fout ontdekt, waardoor je dat kon weten.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #12 Gepost op: 31-05-2024, 23:03:24 »
Als je de Belg nog niet hebt gezien, dan heb je een hele toffe aflevering achter de rug. Er gebeurde een hoop, goede opdrachten ook.

Jammer dat het meer en meer copy paste wordt, gelukkig niet 100%. Goede aflevering dus, zonde dat het team niet wat creatiever is geweest.

Dan bedoel ik vooral het verschil tussen hints en misleidingen. Hoe kon je vandaag bijvoorbeeld weten dat "Prelude / The Sound Of Music" dat naar Oostenrijk wees een misleiding was en geen hint. Ik heb in ieder geval geen fout ontdekt, waardoor je dat kon weten.

Aan de hand van de muziek konden ze weten dat ze in de Alpen waren. Ze hadden van 7 landen de vlag, maar de 8ste
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
dus niet.
« Laatst bewerkt op: 31-05-2024, 23:08:26 door Arco Mol Fan »
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #13 Gepost op: 31-05-2024, 23:40:55 »

Aan de hand van de muziek konden ze weten dat ze in de Alpen waren. Ze hadden van 7 landen de vlag, maar de 8ste
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
dus niet.

Ja oké, op die manier snap ik 'm, alleen was dat niet hoe het werd uitgelegd. Er werd gewoon gezegd dat het nummer naar Oostenrijk verwijst en daarna werd apart genoemd dat de vlaggen naar Alpenlanden verwijzen. Dan vind ik het niet logisch dat je naar een specifiek land verwijst dat niet de eindbestemming is, maar had dan inderdaad algemeen naar de Alpen verwezen, of had een fout in het nummer verwerkt, waardoor duidelijk was dat het juist NIET Oostenrijk was.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #14 Gepost op: 1-06-2024, 00:12:36 »
Er storen mij toch wel een aantal dingetjes: o.a. dat de bus alweer, nu in drie(?) dagen tijd, maar een paar honderd km aflegt. Mede daardoor was het land van de aflevering voor de deelnemers zo makkelijk te herleiden. Het kan toch echt de bedoeling niet zijn dat ze allemaal goed zitten?

Daarnaast denk ik dat ze i.p.v. Roy beter een meer polariserende kandidaat hadden kunnen casten. Denk dat de groep hem toch wel omarmt.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 4
« Reactie #15 Gepost op: 1-06-2024, 00:17:52 »
Vorige keer hadden we het al over wat nu misleidingen waren ( man met shirt omtrek oostenrijk met zwitsers vlaggetje ) en ook nu zat daarin weer een minder sterk punt.
We horen echt bewust sound of music zonder iets fouts daarin en dat zou dan een hint zijn 
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Verder is er niet gehint naar de exit zelf maar enkel naar het land, en zijn er toeristischer bestemmingen in dat land te vinden.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ik meen dat ik ook bij se vlaamse serie destijds de hints en afleidingen de eerste afleveringen het sterkst vond en dat het later wat minder werd.

We zagen weer nasrdin buiten bij zijn exitlocatie met nu zelfs meer van de omgeving.  Aangezien ik samen kijk met mijn vriendin en dus uitgesteld kan ik niet meedoen met plaatsen, en daarom vraag ik me af bragen ze in het kijkerspel ook waar nasrdin is en dat ze daarim misschien zoveel prijs geven waar hij is

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 4
« Reactie #16 Gepost op: 1-06-2024, 00:21:12 »
Er storen mij toch wel een aantal dingetjes: o.a. dat de bus alweer, nu in drie(?) dagen tijd, maar een paar honderd km aflegt. Mede daardoor was het land van de aflevering voor de deelnemers zo makkelijk te herleiden. Het kan toch echt de bedoeling niet zijn dat ze allemaal goed zitten?

Daarnaast denk ik dat ze i.p.v. Roy beter een meer polariserende kandidaat hadden kunnen casten. Denk dat de groep hem toch wel omarmt.

Hoe weet je of roy geen polarisende kandidaat is ?  En het gaat hier niet echt om de groep, het gaat om de bestemmingen.  We zien het niet echt maar er zitten echt wek mensen in de bus die meer delen met een buddy dan met anderen . 

Persoonlijk vind ik het vaak niet fijn kijken als er teveel polarisatie is een groep. Ik hoef geen big brother fights of glazen huis taferelen .

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #17 Gepost op: 1-06-2024, 09:14:18 »
Verder is er niet gehint naar de exit zelf maar enkel naar het land, en zijn er toeristischer bestemmingen in dat land te vinden.
Dat had ik in de Vlaamse versie ook met de exit in dit land. Land had ik destijds goed maar ik weet nog altijd niet hoe ik daar de locatie had kunnen weten. Ik had nu
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
willen gokken vanwege het laatste bovenaanzicht van de bus voor de eliminatie, maar dat was inderdaad een gok geweest (niet kunnen gokken, foutmelding op de site  >:()

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #18 Gepost op: 1-06-2024, 12:27:04 »

En het gaat hier niet echt om de groep, het gaat om de bestemmingen.

Ik zou graag zien dat het daar meer om ging. Er wordt sinds afl. 2 of 3 veel te veel van de omgeving getoond, vind ik. Kennelijk ook aan de kandidaten. Andy kwam met regelmaat slavische (plaats)namen tegen. Als je je dan duidelijk in de Alpen bevindt, kan het maar een land zijn.

De kunst van het weglaten lijkt mij belangrijk als je dit ijzersterke format tot een succes wilt maken. En: veel meer spelen op de verrassing. Dat betekent ook: veel meer kms maken met die bus. Zo te zien (Wiki) deden ze dat in het Vlaamse origineel wel.

Daarnaast lijkt de laatste bestemming X en de route daarnaartoe al ongeveer bekend, dus vandaar dat ik daar niet meer mee bezig ben. Ik mis het verrassingselement.
« Laatst bewerkt op: 1-06-2024, 12:53:46 door Amethyst »

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 4
« Reactie #19 Gepost op: 1-06-2024, 14:28:05 »
Qua opdrachten vond ik dit een ijzersterke aflevering. Daarom iets minder storend dat ik dit al gezien had in de Vlaamse versie. Dat is nu eenmaal zo en snap ook dat ze succesvolle elementen overnemen. Ook al is dat juist bij dit format jammer.

Toch ben ik kritisch na deze aflevering. En wel om de volgende redenen

- De extra passagier komt in onze versie pas een aflevering later aan boord. Hij zit dus meteen bij de laatste 6. Dat vind ik nogal wat. Slovenië was ook geen noodzakelijke setting hiervoor. Dit had dus ook prima in aflevering 2 of 3 gekund lijkt me.

- De hints. Aflevering 1 en 2 zaten echt sterk in elkaar qua hints en misleidingen. Super. Maar de hints naar Slovenië waren superduidelijk (vlag en I love Slovenia). De eerste hint op de landingsbaan overigens ook. Dat is letterlijk het wapen van het land. En tussendoor zaten er vrijwel geen hints. Beer misschien (want die leven vrij veel in Slovenië), maar die is dan weer niet genoemd.
En wanneer is iets een misleiding? Met de sound of music was immers niks mis toch? Hoe kunnen de kandidaten dan weten dat Oostenrijk fout is? Ook de hoeveelheid hints liet te wensen over. En hoe kon ik (als kijker) ineens Ljubljana weten? Laat staan de kandidaten. Ik ben daar geweest en dat ligt totaal niet meer in de Alpen zoals het hele gebied rond de Triglav waar het midelste gedeelte van de aflevering zich afspeelde.

- Zoals in het spoilertopic (?) al besproken:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

- Dirk had wat mij betreft direct gediskwalificeerd mogen worden. Hij ligt er nu natuurlijk ook uit, maar illegaal de eind locatie verkrijgen vind ik een no go. Misschien ook een 'blunder' van de productie. Die kunnen bij zo'n opdracht toch ook toe zien dat er 'vals' gespeeld wordt? En ingrijpen? Dat zou Dirk zelf ongetwijfeld ook prettiger gevonden hebben.

- Monaco een Alpenland noemen vond ik ook discutabel haha, maar ze zitten wel in de Alpenconventie. Dus vooruit.

De groep komt wel lekker los en is ook zonder Mohamed leuk. Daar ben ik blij mee!  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 1-06-2024, 14:31:44 door Nieky »
You'll never walk alone