Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 1034 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Aflevering 5
« Gepost op: 7-06-2024, 19:56:32 »
Bespreek hier aflevering 5!  ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #1 Gepost op: 7-06-2024, 22:14:01 »
hmmmm, deze exit had ik na alle opdrachten niet verwacht... ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #2 Gepost op: 7-06-2024, 22:38:40 »
Ik kreeg het idee dat in het X zetten niet iedereen voor Venetië had gekozen. Vooral Sebastiaan niet. Maar dat ze dat gecorrigeerd hebben, want iedereen moest wel ongeveer in Venetië zitten voor het maskerspel.
Tell me what your telescope says

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #3 Gepost op: 7-06-2024, 22:40:53 »
Ik kreeg het idee dat in het X zetten niet iedereen voor Venetië had gekozen. Vooral Sebastiaan niet. Maar dat ze dat gecorrigeerd hebben, want iedereen moest wel ongeveer in Venetië zitten voor het maskerspel.
Daar leek het inderdaad wel op, dat Sebastiaan totaal verkeerd zat en dat er ook nog een van de dames die in Rome leek te zitten
Wit is ook een kleur!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #4 Gepost op: 7-06-2024, 23:59:58 »
Het keek weer lekker weg, maar ik weet niet of ik het format helemaal snap. Ze lieten bijna heel de tijd zien waar de kandidaten zich bevonden. Ik dacht nog even aan Istrië, maar het bleek al snel gewoon Italië te zijn.

Werd het nou geframed als een cadeautje voor de kandidaten, zo'n makkelijke aflevering?


Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #5 Gepost op: 8-06-2024, 09:11:31 »
Ik vond het een leuke aflevering met mooie beelden en opdrachten. Leuk om de groep zo te zien genieten! Wel vraag ik me af waarom er voor deze in het spel nutteloze aflevering is gekozen. Zo duidelijk de locatie weg te geven haalt het hele format onderuit. Ze hadden de kandidaten ook gewoon een rustdag kunnen geven (net zoals in WIDM gebeurt).

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 5
« Reactie #6 Gepost op: 8-06-2024, 12:20:07 »
Inderdaad een aflevering geheel buiten het format .de kandidaten wisten gewoon waar ze zaten en met zoveel tips naar de stad waar ze eindigden kon ook dat bijna niet mis.  Maskers, wijn, naambordje .

Misleidingen nul gezien dit keer.  Voor mij beetje sneu deze aflevering, ging meer over het gezellige uitstapje van de kandidaten dan iets anders,


Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Aflevering 5
« Reactie #7 Gepost op: 8-06-2024, 15:23:01 »
Ze hadden de kandidaten ook gewoon een rustdag kunnen geven (net zoals in WIDM gebeurt).
In een spel waarbij je eigenlijk niet mag weten waar je je bevindt, lijkt het mij lastig om een rustdag te houden, want dan moet je óf de hele dag in die geblindeerde bus zitten óf ergens in the middle of nowhere een kamp opslaan, maar dan nog kun je vrij weinig doen op zo'n rustdag, want je kunt niet even de omgeving gaan verkennen, dus dan lijkt mij zo'n give-away-aflevering de beste tussenweg.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #8 Gepost op: 8-06-2024, 16:03:29 »
Misschien hebben ze ook voor zo'n give-away aflevering gekozen om de voorsprong die Roy vorige aflevering had weg te halen? Door deze aflevering is alles weer gelijk qua kennis (los van het feit dat vorige aflevering blijkbaar iedereen alsnog goed zat, dat wisten ze niet van tevoren)
I will follow my inner gold

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #9 Gepost op: 8-06-2024, 23:35:14 »
Deze aflevering hebben ze bewust zo gedaan inderdaad, iedereen weer gelijke kansen vanaf nu.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re: Aflevering 5
« Reactie #10 Gepost op: 13-06-2024, 19:59:03 »
Behalve voor Marion dan, de gok om de X op de verkeerde plek in Venetië te zetten heeft voor haar niet goed uitgepakt. Het voelt toch wel een beetje willekeurig nu dat ze zelfs met het best mogelijke resultaat in de laatste opdracht alsnog eruit moet.
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 5
« Reactie #11 Gepost op: 14-06-2024, 15:14:21 »
Ja ik vond het een mindere aflevering, wat natuurlijk mede komt doordat het 1-op-1 hetzelfde was als de Vlaamse aflevering. En dat vond ik toen ook al niet de leukste aflevering. Hopen dat ze nu weer meer gaan afwijken van de route
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human